Gråd i forbindelse med skemad

16. januar 2015

Alder:
6 mdr.

Gråd i forbindelse med skemad

Hej Helen

Min datter på 6,5 mdr har fået skemad i snart 3 uger nu. Det er gået fint - hun virker meget selvstændig, og hun tager selv ved skeen og fører den ind i munden med vores hjælp, og selv om hun ikke har teknikken endnu, får hun alligevel noget.

Vi er gået langsomt frem, og hun er oppe på to måltider nu - frokost og aften. De sidste to dage er det dog gået helt skævt. Hun har spist et par skefulde, og så bliver hun helt ulykkelig. Vi har så holdt pause i et par minutter og prøvet at tilbyde igen, men det bliver bare værre og værre - til sidst vil hun slet ikke sidde ved bordet. Det gør os rigtig kede af det, og vi føler, at vi har fejlet, og at hun nu forbinder mad med noget negativt. Vi ved ikke, ...

Annonce

... hvorfor det er gået galt?

Hun bliver ammet som altid, og hun er hverken sulten eller træt, når vi sidder ved bordet. Hun er ellers end glad og tilfreds pige. Hun har fået 4 tænder på under en uge, men har ikke været synderligt mærket af det - det eneste er, at hun er lidt pylret og bliver ked af det, når hun bider i noget, der rammer uheldigt inde i munden. Vi tænker måske, at det kan være skeen, som har gjort hende ked af det, på trods af at der er tale om en blød plastske, og vi har derfor bestilt nogle blødere i silikone. Omvendt er det også kop, tallerken og bare det at sidde ved bordet, der kan gøre hende ulykkelig. Som sagt går det os meget på, og vi håber du kan hjælpe os med en løsning.

Med venlig hilsen
JN

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Annonce

Viden om børn:

Bug Buster

Bug Buster er en metode til at fjerne hovedlus. Joanna Ibarra fra den velgørende organisation Community Hygiene Concern i London har udviklet denne metode og princippet i i Bug Busting er, at du i en og samme arbejdsgang får tjekket for hovedlus og også får fjernet lusene.

Metoden bygger på viden om lusenes adfærd og udvikling og på benyttelse af tættekam, almindelig shampoo og hårbalsam. Behandling med insekticider er således overflødig.

Du kan købe "Bug Buster"...

Læs mere i Babylex

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg ved, at du ikke kan træffe beslutninger på vores vegne, men alligevel vil jeg meget gerne høre dine tanker ud fra din erfaring og viden om børn ...

Dine tanker har tidligere hjulpet os med en afklaring og en beslutning, som set i bakspejlet var den helt rigtige - for os alle tre.

Håber, du igen kan hjælpe os videre mod en beslutning.

Mange varme hilsner,
Hønemor